Ecologische voetafdruk

Lieve lezer(s)

Op WNF kan je je ecologische voetafdruk berekenen.

Hier mijn resultaat:

Zoals je ziet deed ik de test op een Nederlandse site omdat ik geen test op vlaamse site vond.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik verbaasd ben dat ik (in vergelijking met de gemiddelde Nederlander ) nog relatief goed scoor.
En wanneer ik kijk naar ons eigen Belgenland dan scoor ik nog beter. Belgie scoort volgens dit bericht nog slechter dan Nederland.

Ik ben me bewust dat ik nog veel vaker de auto kan laten staan, nee zou moeten zeggen tegen vlees en moet proberen vaker vers te kopen.
Het is zo verleidelijk om voorgesneden groenten te nemen in de winkel. Het is handig en snel tijdens het koken maar ook zoooo veel afval.

Sommige dingen hebben we naar mijn mening niet volledig in de hand. We wonen in een appartement dat we huren dus kunnen niet zomaar 3dubbel glas gaat steken, zonnepanelen plaatsen, enz.
En sommige keuzes maken we bewust... wij hebben niet het budget om steeds voor bio te kiezen.
Echt soms is het zo frustrerend maar gezond voedsel is vaak duurder en akkoord onze planeet is dat waard maar je moet ook wel kunnen leven.

Bij enkele vragen wist ik ook niet wat ik moest invullen... geen idee welke soort stroom we hebben bijvoorbeeld.
Misschien zouden we dit best eens uitzoeken...

Hoe goed scoor jij in deze test?
groetjes sarah


Reacties

Populaire posts